روز های حضور :

روزهای یکشنبه و پنج شنبه ۳-۵ عصر

نشانی :

کرج : میدان مهران ، جنب بیمارستان تخت جمشید ، ساختمان دی ، طبقه  ۵ ،  واحد  ۱۸

عفونت در قرنیه

عفونت در قرنیه

علت بروز عفونت در قرنیه برخی از افراد مشکلاتی مانند عفونت قرنیه را تجربه می‌ کنند اما باید بدانید که این مسئله دلایل و عوامل خاصی دارد که مهمترین آنها را در این مطلب برایتان بازگو خواهیم کرد تا بتوانید با پیشگیری از عوامل بیماری‌ زا از سلامت چشمانتان محافظت کنید. اگر بر اثر بروز […]

علت بروز عفونت در قرنیه

برخی از افراد مشکلاتی مانند عفونت قرنیه را تجربه می‌ کنند اما باید بدانید که این مسئله دلایل و عوامل خاصی دارد که مهمترین آنها را در این مطلب برایتان بازگو خواهیم کرد تا بتوانید با پیشگیری از عوامل بیماری‌ زا از سلامت چشمانتان محافظت کنید.

اگر بر اثر بروز حوادث و اتفاقات مختلف خراشی در سطح قرنیه اتفاق بیفتد امکان بروز التهاب و نهایتاً عفونت در آن افزایش خواهد یافت.

از طرف دیگر استفاده از انواع لنزهای تزیینی و یا طبی می‌ تواند خطر ابتلا به عفونت قرنیه را در افراد افزایش داده و اگر محل نگهداری لنزها پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی نباشد با رشد انواع قارچ، باکتری و یا انگل می‌ تواند سلامت قرنیه را به طور جدی به خطر بیندازد.

از دیگر دلایل بروز التهاب و عفونت در قرنیه می‌ توان به انواع ویروس‌ هایی اشاره کرد که ممکن است از طریق دست آلوده به چشم منتقل شده باشند و گاهاً جذب این آلودگی‌ ها از طریق قرار گرفتن در محیط‌ های آلوده اتفاق می‌ افتد.

گاهی پیش می‌ آید که افراد در مجاورت با انواع آلودگی‌ ها مشکلاتی مانند عفونت قرنیه را تجربه می کنند.

اگر سیستم ایمنی بدن عملکرد درستی نداشته باشد جهت مبارزه با این آلودگی‌ ها از خود ضعف نشان داده و التهابات و عفونت‌ ها به طور گسترده اتفاق می‌ افتد.

با این حال قرنیه چشم عضوی بسیار حساس و آسیب پذیر است و حتی مشکلات بسیار کوچک می‌ تواند برای این عضو حساس به خطری جدی تبدیل شده و سلامت آن را به خطر بیندازند.

دانستن این مطالب به شما کمک می‌ کند تا خیلی دقیق‌ تر بتوانید از سلامت چشم خود مراقبت کنید.

گاهی پیش می‌ آید که برخی از افراد عفونت قرنیه را به واسطه حضور در استخرهای آلوده تجربه می‌ کنند با این حال شنا کردن در آب کاملاً پاکیزه مسئله مهمی است که باید به آن اهمیت دهید.

مطالعه بیشتر  خشکی چشم

عوارض خطرناک عفونت قرنیه چشم

عوارض خطرناک عفونت قرنیه چشم
عوارض خطرناک عفونت قرنیه چشم

هرگونه آسیب در بخش‌ های مختلف چشم عوارض و خطراتی را به همراه دارد که از مهمترین آنها می‌ توان به التهاب قرنیه و ایجاد زخم در این بخش حساس اشاره کرد.

به طور کلی عفونت نشات گرفته از یک عامل مخرب مانند انواع قارچ‌ ها، باکتری‌ ها و غیره خواهد بود که باید خیلی سریع از بخش‌ های حساس بدن مانند چشم پاکسازی شوند.

اگر عفونتی در قرنیه چشم اتفاق بیفتد و شرایط درمان خیلی سریع و فشرده انجام نشود ممکن است باعث کاهش دید در افراد شده و گاهاً این افت دید موقتی و در برخی از مواقع دائمی خواهد شد.

عفونت قرنیه در اغلب موارد نشات گرفته از یک زخم خفیف خواهد بود، اگر عفونتی در این نوع زخم ها ایجاد شود روند بهبود آن را کند کرده و این زخم‌ ها در هر لحظه ممکن است عود کنند و به آسیبی جدی تبدیل شوند.

با تمام این تفاسیر باید بدانید که عفونت‌ های شدید در ناحیه قرنیه اگر خیلی سریع درمان و برطرف نشوند منجر به کوری و از دست رفتن دید افراد خواهد شد.

عفونت در قرنیه چشم نه تنها این بخش حساس بلکه دیگر قسمت‌ های چشم را مورد تهاجم قرار داده و می‌ تواند بخش‌ های حساس‌ تر در ناحیه سر و مغز را دچار اختلال و بیماری کند.

پس مهم است که عفونت قرنیه چشم را جدی گرفته و به هیچ عنوان در انجام درمان‌ های تخصصی کوتاهی نکنید.

بسیاری از کسانی که عفونت قرنیه را تجربه می‌ کنند با حالتی شبیه به وجود یک جسم خارجی در چشم مواجه هستند، این افراد حتی در برابر نور مناسب دید کافی ندارند، پس مهم است که عفونت قرنیه را جدی گرفته تا مبادا به آسیب‌ های خطرناک ناشی از آن مبتلا شوید

بهترین درمان برای عفونت قرنیه

بهترین درمان برای عفونت قرنیه
بهترین درمان برای عفونت قرنیه

به محض بروز عفونت قرنیه باید خیلی سریع بهترین نوع درمان را در پیش گرفته تا مبادا خطرات و عوارض جانبی این آسیب را متحمل شوید.

مطالعه بیشتر  آب مروارید چشم

اگر متخصصان به محض تشخیص عفونت قرنیه درمان را آغاز کنند خیلی زود نتیجه مثبت حاصل شده و سلامت چشم حفظ میشود.

همچنین می توانید با شستشوی مداوم چشم با قطره‌ های استریل به بهبود این نوع عفونت‌ ها کمک شایانی نمایید.

اما از دیگر روش‌ های موثر جهت کنترل و بهبود عفونت قرنیه می‌ توان به استفاده از محلول رقیق آب و نمک اشاره کرد.

بهتر است که در این محلول از آب مقطر استفاده کنید و برای ضدعفونی کردن اطراف چشم از این محلول استفاده نمایید.

اما اگر عفونت قرنیه در حد بسیار وسیع اتفاق بیفتد درمان‌ های خانگی تنها چاره کار نبوده و متخصصان به واسطه انواع داروهای مصرفی و یا موضعی سعی در بهبود این آسیب دارند.

مصرف انواع آنتی بیوتیک با دوز مشخص کمک می‌ کند تا عفونت در بخش‌ های مختلف بدن سریع‌ تر بهبود پیدا کند.

البته مراقبت‌ های لازم از جمله نحوه شستشوی چشم بسیار مهم است که باید تحت نظر متخصصان انجام پذیرد.

حتی اگر بهترین نوع درمان را برای بهبود عفونت قرنیه انجام دهید استمرار در روند درمان مسئله ای مهم تر است، بهتر است که دوره درمان را تا مراحل پایانی تحت نظر پزشک سپری کرده تا این عفونت‌ ها به طور کامل از بین بروند.

لازم به ذکر است که شستشوی چشم حتی با قطره‌ های استریل تنها چاره برای درمان عفونت قرنیه نیست، گاهاً نیاز است که از انواع داروها استفاده کرده تا بتوانید عفونت پیش آمده را قبل از گسترش آن درمان کنید.

پیشگیری از بروز عفونت چشم

پیشگیری از بروز عفونت چشم
پیشگیری از بروز عفونت چشم

اگر به درستی از سلامت چشم خود محافظت کنید هرگز آسیب‌ ها و بیماری‌ های مختلف و انواع عفونت‌ ها را تجربه نکرده و با داشتن دیدی کاملاً شفاف از سلامت و عملکرد بی نقص چشم خود بهره‌ مند خواهید شد.

مطالعه بیشتر  شانت ahmed یا AGV

چشم یکی از اعضای حساس بدن می‌ باشد که قرار گرفتن آن در مجاورت با انواع آلودگی‌ های میکروبی و ویروسی منجر به بروز آلرژی شده و حتی ایجاد عفونت در بخش‌ های مختلف آن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

بیماری‌ های چشمی از جمله عوارضی هستند که ممکن است تمامی افراد در سنین مختلف با آن مواجه شوند.

اما باید بدانید که برای پیشگیری از بروز عفونت چشم بهتر است که هرگز دست آلوده خود را به چشم نزده و از انواع لنزهای زیبایی و یا درمانی در صورت رعایت بهداشت کامل استفاده نمایید.

همچنین استفاده از انواع شوینده‌ های مناسب کمک می‌ کند تا بتوانید خیلی راحت انواع آلودگی‌ ها را از سطح پلک و اطراف چشم پاکسازی کنید.

ناگفته نماند که مصرف لوازم آرایشی کاملاً بهداشتی مسئله بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به عفونت چشمی می‌ باشد.

متخصصان بر این باورند که باید به طور مرتب سطح چشم و اطراف آن را از هرگونه آلودگی پاکسازی کنید.

بهتر است که هنگام حضور در مکان‌ های عمومی مانند استخرها حتماً از عینک‌ های مخصوص استفاده کرده و در محیط‌ هایی که دود سیگار و یا دیگر مواد شیمیایی وجود دارد حاضر نشوید.

همچنین مراقب باشید که هنگام استفاده از انواع شوینده کف و گاز ناشی از آنها به داخل چشم نفوذ نکرده و با این راهکارهای ساده می‌ توانید از سلامت و عملکرد درست چشم خود محافظت کنید.

مسئله بسیار مهمی که متخصصان بر آن تاکید فراوان دارند این است که مراقب باشید که انواع مواد شیمیایی و شوینده‌ ها مثل شامپو و صابون به هیچ عنوان با چشم تماس نداشته باشند.

با این حال رعایت این نکات ساده کمک می‌ کند تا خیلی راحت بتوانید از چشم خود محافظت کنید و هرگز آسیب‌ های شدید مانند انواع آلرژی، عفونت و بیماری‌ های چشمی را تجربه نخواهید کرد.