روز های حضور :

روزهای یکشنبه و پنج شنبه ۳-۵ عصر

نشانی :

کرج : میدان مهران ، جنب بیمارستان تخت جمشید ، ساختمان دی ، طبقه  ۵ ،  واحد  ۱۸

لازک چشم

لازک چشم

کراتومیلوسیس اپیتلیال لیزری یا لازک چشم جراحی لازک (Lasek) یکی از جراحی های چشم و نوعی از جراحی PRK است. که بسیاری از مزایای سایر جراحی های لیزری اصلاح بینایی را با هم ترکیب می کند. عمل جراحی لازک تکنيک نسبتا جديدي است و بعد از لیزیک از جمله جراحی ها رایج برای حذف عینک است. […]

کراتومیلوسیس اپیتلیال لیزری یا لازک چشم

جراحی لازک (Lasek) یکی از جراحی های چشم و نوعی از جراحی PRK است.

که بسیاری از مزایای سایر جراحی های لیزری اصلاح بینایی را با هم ترکیب می کند.

عمل جراحی لازک تکنيک نسبتا جديدي است و بعد از لیزیک از جمله جراحی ها رایج برای حذف عینک است. که آمار موفقیت آن بسیار قابل ملاحظه است در واقع یکی از جدیدترین روش ها جراحی سرپایی قرنیه چشم برای اصلاح  تمام عیوب انکساری رایج از جمله میوپی (نزدیک بینی)، هایپروپی (دوربینی ) و آستیگماتیسم (بینایی کج و معوج) از طریق تغییر شکل قرنیه می باشد.

این جراحی اغلب برای بیمارانی که برای جراحی لیزیک داوطلب مناسبی نیستند، توصیه می شود. در این روش پوسته سطح قرنیه که اپی تلیوم نامیده می شود.

با استفاده از یک وسیله  به طور موقت برداشته می شود و سطح  قرنیه  تراشیده می شود. و لایه تراشیده شده  روی قرنیه ظرف چند روز خود به خود ترمیم  می شود. و بینایی به حالت طبیعی می رسد.

مزایای عمل لازک چیست؟

شاید کسانی که کاندیدای جراحی lasek هستند این پرسش را داشته باشند که مزایا و معایب عمل لازک شامل چه مواردی می شود؟ در پاسخ این پرسش ما در ادامه مزایا و معایب عمل لازک را شرح می دهیم.

  • خشکی چشم در این عمل نسبت به روش لیزیک بسیار کمتر می باشد.
  • بعد از عمل مشکل دید 96 درصد از افراد تصحیح می شود.
  • پیچیدگی‌های مربوط به ایجاد و جایگذاری فلپ را حذف می‌کند
  • ثبات ساختاری قرنیه در عمل لازک تا حد زیادی حفظ شده و از عوارض ناشی از آن کاسته می شود.
  • افرادی که در آزمایش پاکی متری ضخامت قرنیه کمی را نشان داده اند می توانند با درصد موفقیت بالا از عمل لازک استفاده کنند.
  • مدت زمان عمل بسیار کم بین 5تا 15 دقیقه است.
  • کاهش خطرات احتمالی ناشی از استفاده از لنز های تماسی
  • لازک درصورتی‌که فرد از درجه بالایی در نزدیک بینی برخوردارباشد برتری بیشتری دارد.
  • خطرات و عوارض جانبی لازک چشمی
  • ممکن است بیماران تا مدتی بعد از جراحیلازک احساس کنند که چیزی در چشم آن ها وجود دارد.
  • عفونت
  • احساس خشکی چشم
  • تیرگی و تاری دید
  • احتمال بروز دید ضعیف در شب و یا نور کم در بیماران بعد از عمل لازک وجود دارد.
  • نسبت به عمل لیزیک بیماران باید چند هفته بیشتر از قطره های استروئیدی چشم استفاده کنند.
  • دوره نقاهت طولانی تری نسبت به لیزیک دارد.
  • بیماران باید 3 تا 4 روز بعد از جراحی از لنز پانسمان استفاده کنند.
  • روزهای بعد از عمل، لازک درد بیشتری ایجاد می کند. و بیمار گاهی مجبور به استفاده از مسکن می‌شود.
مطالعه بیشتر  لیزر و کاربرد آن در چشم پزشکی

البته لازم به ذکر است که کلیه عوارض فوق، در صورت وقوع؛ تنها برای مدت کوتاهی بروز خواهند کرد و به مرور زمان و با رعایت صحیح مراقبت های پس از عمل، به طور کامل از بین خواهند رفت.

مراحل انجام عمل لازک:

در طول جراحی لازک ، فرم و آناتومی و ساختار قرنیه بیمار تغییر یافته بدین ترتیب انکسار نور به صورت طبیعی اتفاق افتاده و در نتیجه  مسیر پرتوهای نور به خوبی بر روی شبکیه متمرکز میگردد.

این عمل حذف عینک تحت بی حسی موضعی (با استفاده از قطره های بی حس کننده) و طی مدت زمان 10 دقیقه انجام میگیرد.

بعد ا زبی حسی چشم ها، پزشک جراح متخصص چشم اپیتلیوم سطح قرنیه را بوسیله الکل 5 برابر رقیق شده که  به مدت حدود 20 ثانیه  روی سطح قرنیه چشم قرار میدهد شل  می کند  و  سپس الکل را برداشته وبه وسیله مخصوصی لبه ها ی فلپ اپیتلیوم قرنیه را  بلند کرده و از لایه زیرین جدا میکند.

به این ترتیب سطح قرنیه  برای لیزر کردن آماده می شود. در مرحله بعد از بیمار خواسته می شود  تا به نور قرمز یا سبز  چشمک زدن داخل دستگاه لیزر ، نگاه کند.

در ادامه با استفاده از یک برنامه پیشرفته کامپیوتری و مطابق با اندازه گیری قبل شماره چشم بیمار برروی قرنیه اصلاح می شود.

سپس فلپ اپیتلیوم به جای اول برگردانده می شود. برای پیشگیری از لغزیدن و جابجا شدن لایه اپیتلیوم ،برروی چشم لنز تماسی گذاشته  شودتابه عنوان بانداژ عمل کند ونیازی  به بخیه نداشته باشد.

در انتها لایه تراشیده شده قرنیه طی چند روز به خودی خود ترمیم میشود. زمان لیزر بسته به شماره چشم  و نوع دستگاه متفاوت است.

مطالعه بیشتر  بلفاروپلاستی

هزینه عمل لازک چشم

هزینه جراحی لازک به عامل های متعددی بستگی دارد :

یکی از مهم ترین عامل هایی که بر هزینه درمان اثر میگذارد، جراحی است که قرار است شما را عمل کند.

قطعا برای عمل شدن به دست جراحان به نام و مجرب باید هزینه بیشتری بپردازید تا بتوانید از تجربه و تخصص ایشان برخوردار گردید:

به علاوه بی تردید اطمینان از تجربه و مهارت جراح آرامش و آسودگی خاطر بیشتری را بری شما به ارمغان می اورد. این جراحان سرشناس غالبا نتایج بهتری به دست میدهند و عوارضی که پس از عمل بروز می یابد انگشت شمار است.

پس با توجه به این نکته که شما فقط دو چشم دارید و تمام دنیا برای دیدن شماست می توانید  با انتخاب صحیح بهترین هدیه را به خود بدهید و دید روشن خود را دوباره بدست آورید.

  • مورد دیگری که باید به ان توجه کنیم بیمارستان یا کلینیک مربوطه است. مسلما هزینه جراحی در مکان هایی با هزینه زندگی بالا سر سام اور خواهد بود.
  • هزینه درمان ارتباط مستقیم با دستگاه و وسایل مورد استفاده کلینیک دارد زیرا جراحی چشم یکی از حساس ترین جراحی ها است بنابر این ابزار بسیار مهم هستند  وقطعا تکنولوژی های مدرن که چشم را کاملتر ارزیابی میکند و نقص های دید را دقیق تر از لیزرهای قدیمی درمان میکند ،گرانتر است.
  • قبل از عمل حذف عینک انجام دادن برخی از ازمایشها ضروری است. این ازمایش ها سطح ریسک عملیات را مشخص میکنند و و برای جلوگیری از وقوع احتمالی خطرات خاص ضروری هستند. انجام این ازمایشات بر هزینه عمل لازک تاثیر گذار است.
مطالعه بیشتر  فمتورینگ یا رینگ گذاری قرنیه