روز های حضور :

روزهای یکشنبه و پنج شنبه ۳-۵ عصر

نشانی :

کرج : میدان مهران ، جنب بیمارستان تخت جمشید ، ساختمان دی ، طبقه  ۵ ،  واحد  ۱۸

بلفاروپلاستی چیست؟

یکی از عمل های پرطرفدار و البته حساس که امروز انجام میشود بلفاروپلاستی نام دارد، با این روش متخصصان می‌ توانند هرگونه آسیب‌ های پیش آمده در پلک بالا و پایین چشم را برطرف کرده و علاوه بر زیبایی افراد از آسیب رسیدن و فشار مضاعف بر چشم پیشگیری خواهند کرد.

دلایل مختلفی وجود دارد که به مرور زمان باعث میشود افراد زیبایی و سلامت پلک خود را از دست داده و قطعاً افتادگی پلک علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب می‌ تواند باعث احساس ناراحتی در ناحیه چشم و محدودتر کردن دید افراد شود.

متخصصان به واسطه این فرایند کاملاً تخصصی و البته کم خطر می‌ توانند زیبایی پلک افراد را بازگردانده و به واسطه انجام بلفاروپلاستی می‌ توانند هرگونه آسیب پیش آمده در پلک پایین و بالای چشم را برطرف سازند.

به طور کلی افتادگی پلک بر اثر تجمع بیشتر چربی در این نقاط حساس اتفاق می‌ افتد که باعث میشود افراد از ظاهر خود ناراضی بوده و به مرور زمان باعث خستگی چشم شده و حالتی افتاده را در چهره افراد به وجود می‌ آورد.

افتادگی پلک ها باعث میشود تا شادابی و جوانی صورت تحت تاثیر قرار گرفته و حتی پف زیر چشم می‌ تواند باعث ایجاد فرم نازیبا در ترکیب چهره شود.

بلفاروپلاستی روشی مطمئن و البته کاربردی برای بهبود چنین وضعیتی بوده و بدون آنکه خطری سلامت افراد را تهدید کند زیبایی، سلامت و شادابی چهره افراد باز می‌ گردد.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی پلک هستند؟

زمانی که افراد بنا به دلایل مختلف مانند افزایش سن و گاها به دلیل مسائل ارثی افتادگی پلک را تجربه می‌ کنند با این مسئله مواجه هستند که آیا می‌ توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند یا خیر.

متخصصان و پزشکان تمامی افراد بالای ۳۰ سال را کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی پلک می‌ دانند همچنین معتقدند که اگر در سنین پایین‌ تر پف چشم و یا افتادگی باعث اختلال در دید افراد شود نیز می‌ توانند این عارضه را برطرف نمایند.

به طور کلی افتادگی پلک و هرگونه آسیب‌ های مشابه معمولاً با افزایش سن و پس از میانسالی اتفاق می‌ افتد متخصصان این سن را برای انجام عمل زیبایی پلک مناسب‌ تر دانسته و معتقدند که بلفاروپلاستی در هر سنی که انجام شود نتیجه مناسب را به همراه خواهد داشت.

بلفاروپلاستی تنها برای برطرف کردن افتادگی و پف پلک انجام نمیشود، در مواردی افراد شیار بالای پلک درست و منظمی نداشته و متخصصان برای زیباتر کردن و متقارن کردن چشم‌ ها بلفاروپلاستی را مناسب دانسته تا اصلاحات لازم انجام پذیرد.

افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند دیابت کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پلک نخواهند بود، وضعیت جسمانی مسئله مهمی است که بر نظر و تایید پزشک برای بلفاروپلاستی موثر است.

همچنین اگر حالت چشم افراد شبیه چینی‌ ها و ژاپنی‌ ها باشد برای ایجاد اصلاحاتی در پلک متخصصان عمل زیبایی را انجام داده و این افراد کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی خواهند بود.

جراحی زیبایی پلک چگونه انجام میشود؟

تمامی کسانی که تحت نظر متخصصان تصمیم دارند جراحی زیبایی پلک را انجام دهند با این مسئله مواجه هستند که این نوع عمل چگونه انجام شده و باید چه شرایطی پیش از عمل و بعد از آن فراهم شود.

برای انجام بلفاروپلاستی متخصصان ابتدا محدوده برش را از پیش تعیین کرده و پس از بی حس کردن ناحیه عمل برشی کوچک را در سطح پلک ایجاد می‌ کنند، در این فرایند متخصصان طبق اصول مقدار معینی از چربی‌ های اضافه را خارج کرده و با جدا کردن پوست اضافه ناحیه برش خورده را نیز بخیه می‌ زنند.

متخصصان در طی این عمل فرم پلک‌ ها را اصلاح کرده و این فرایند آنقدر تخصصی و جزئی انجام میشود که پس از یک ماه هیچ گونه اثری از محل برش بر روی پلک باقی نخواهد ماند.

برای انجام بلفاروپلاستی نیازی نیست که در مراکز درمانی بستری بمانید و احتیاجی به استفاده از انواع داروهای بیهوشی پر عوارض نخواهید داشت، این فرایند با یک بی‌ حسی ساده و البته موقتی انجام شده و هیچگونه خطری سلامت افراد را تهدید نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای انجام جراحی پلک می‌ توانید به مطب متخصصان مراجعه کرده و طی مدت بسیار کوتاه این عارضه برطرف خواهد شد.

مراقبت‌ های قبل از بلفاروپلاستی

زمانی که متخصصان عمل زیبایی پلک و یا بلفاروپلاستی را برای افراد تایید می‌ کنند چند نکته مهم را به آنها یادآور شده که می‌ توانند با مراقبت‌ های بیشتر قبل از عمل از سلامت خود محافظت نمایند.

دو هفته قبل از انجام عمل پلک مصرف هرگونه داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن‌، ناپروکسن‌ و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی کاملاً ممنوع است، توجه داشته باشید که در این مدت زمان نباید از هیچ‌گونه مواد مخدر و حتی سیگار استفاده نمایید.

به طور کلی مراقبت‌ های قبل از عمل بلفاروپلاستی باید طی دو هفته انجام شود در این مدت نباید مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و اگر در طی روز از منزل خارج میشوید بهتر است که از ضد آفتاب مناسب استفاده کرده تا بتوانید پس از عمل بهترین نتیجه را دریافت کنید.

قبل از بلفاروپلاستی باید با پزشک خود صحبت کرده و هرگونه بیماری‌ های زمینه‌ ای را به آنها اطلاع دهید، همچنین اگر به داروی خاصی حساسیت دارید باید با پزشک خود در میان گذاشته تا مبادا در حین عمل آسیبی متوجه سلامت چشم شود.

قبل از عمل زیبایی پلک توصیه میشود که باید حدود ۶ الی ۸ ساعت ناشتا باشید و در روز قبل مصرف انواع غذاهای پر حجم و پرکالری کاملاً ممنوع است.

متخصصان توصیه و تاکید دارند که پیش از انجام عمل به هیچ عنوان نباید از محصولات آرایشی استفاده کنید، البته قبل از عمل محدوده جراحی به طور کامل پاکسازی میشود اما بهتر است که پوست خود کاملا شست و شو داده تا عاری از هرگونه آلودگی باشد.

شرایط انجام جراحی پلک

برخی از عمل‌ های جراحی که برای زیبایی انجام میشوند به ظاهر فرایندی بسیار ساده بوده اما ممکن است خطرات زیادی را نیز به همراه آورد.

به عنوان مثال بلفاروپلاستی یا جراحی پلک فرایندی است که در مدت بسیار کوتاه انجام شده اما متخصصان باید نهایت دقت و مهارت خود را به کار گرفته تا مبادا حین عمل به عصب‌ های حساس چشمی آسیبی وارد کنند.

یکی از مهمترین شرایطی که پیش از انجام جراحی پلک باید فراهم شود این است که مراجعین از نظر جسمانی شرایطی کاملاً ایده‌ آل داشته باشند، افراد نباید به هیچ عنوان با بروز بیماری‌ های خاص و عفونی برای انجام بلفاروپلاستی اقدام کنند.

البته متخصصان پیش از عمل شرایط افراد را به طور کامل مورد بررسی قرار داده تا تشخیص دهند که آیا شرایط برای انجام این عمل حساس فراهم است یا خیر.

متخصصان و پزشکان پیش از انجام جراحی پلک شرایط را برای مراجعین توضیح داده و به صورت واقع بینانه به آنها اعلام می‌ کنند که چه نتیجه‌ ای از این عمل حاصل میشود.

با این شرایط پزشک خیلی دقیق‌ تر می‌ تواند عمل مربوطه را انجام داده و افراد با یک انتظار کاملاً منطقی از این عمل زیبایی شرایط را برای انجام آن فراهم می‌ سازند.

مراقبت‌ های بعد از بلفاروپلاستی

تمامی عمل‌ های زیبایی و درمانی هر چقدر هم که جزئی و سطحی باشند فرد موظف است که مراقبت‌ های پس از آن را انجام داده تا بتوانند ضمن محافظت از سلامت خود بهترین نتیجه را از عمل دریافت کنند.

در قدم اول متخصصان به افراد توصیه دارند که انتظارات رویایی را از ذهن خود دور کرده و نسبت به نتیجه‌ ای که از عمل حاصل میشود کاملاً منطقی و واقع بین باشند.

بعد از انجام بلفاروپلاستی بهتر است که برای استحمام عجله نکرده و می‌ توانید تنها از گردن به پایین بدن را شستشو دهید، مراقب باشید که طی مدت زمان تعیین شده از طرف پزشک به هیچ عنوان آب و انواع شوینده به بخیه‌ ها نرسد.

با توجه به نحوه انجام عمل ممکن است تا حدوداً ۳ هفته پلک به خوبی باز نشده و نباید نسبت به این مسئله نگرانی داشته باشید، توجه داشته باشید که بعد از عمل به هیچ عنوان نباید بافت حساس پلک را در فشار قرار دهید و بهتر است تا زمان ترمیم پوست صبور باشید.

بعد از انجام بلفاروپلاستی متخصصان توصیه و تاکید فراوان دارند که حتماً بالشتی بلندتر از حد معمول استفاده کنید و سر را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید، بهتر است که به پشت دراز کشیده و هرگونه فشار را از ناحیه صورت بردارید.

دوره نقاهت برای کسانی که بلفاروپلاستی را انجام می‌ دهند یکسان نیست پس بهتر است تا دریافت نتیجه مطلوب و بهبود کامل زخم‌ ها صبور باشید و در صورت نیاز از انواع داروهای آنتی بیوتیک و یا کرم‌ های ترمیم کننده تحت نظر پزشک استفاده کنید.

دلایل انجام جراحی زیبایی پلک

مسئله بسیار مهمی که در مورد جراحی زیبایی پلک باید بدانید این است که این فرایند برای تمامی افراد تنها جنبه زیبایی ندارد.

افتادگی پلک عوارضی به همراه دارد که در مواردی پزشکان این عمل را الزامی دانسته تا بتوانند دید بهتری را برای افراد فراهم سازند، همچنین می‌ توانند فشار مضاعف ناشی از چربی‌ های اضافه پلک را از روی چشم برداشته و از سلامت آن محافظت خواهند کرد.

قطعاً پف بیش از حد پلک بالا و پایین و تجمع چربی در این بخش حساس بر زیبایی چهره افراد تاثیر منفی خواهد داشت، پزشکان و متخصصان با عمل‌ های بسیار حساس و کاربردی می‌ توانند چربی اضافه هر دو پلک را خارج کرده و زیبایی چهره افراد را به آنها باز می‌ گردانند.

همواره باید بدانید که افتادگی پلک مسئله بسیار خطرناکی است که در طولانی مدت عوارضی را به همراه دارد، متخصصان برای آنکه از سلامت چشم محافظت کنند عمل بلفاروپلاستی را انجام داده تا ضمن دریافت نتیجه دائمی افراد بتوانند علاوه بر حفظ سلامت چشم از زیبایی پلک خود نیز بهره‌ مند شود.

عوارض احتمالی بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی فرایندی بسیار حساس است که باید حتماً تحت نظر متخصصانی انجام شود که در این زمینه آگاهی و مهارت کافی دارند، اما باید عوارض احتمالی بلفاروپلاستی را بشناسید تا در صورت مواجهه با هر کدام از آسیب‌ ها سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

بعد از انجام بلفاروپلاستی کمی درد، سوزش، خارش و یا التهاب در محل برش و بخیه کاملاً طبیعی است اما زمانی که این عارضه برای شما بسیار طاقت فرسا میشود می‌ توانید به پزشک اعلام کرده تا از فرایندهای درمانی مناسب و انواع کرم‌ های ترمیم کننده استفاده شود.

اگر برش پلک‌ ها و خروج چربی به صورت متقارن و درست انجام نشود ممکن است باعث کوتاه و یا بلند شدن پلک ها شده و نهایتاً آسیبی جدی به قدرت بینایی و عصب چشم افراد وارد میشود.

در مواردی خونریزی بسیار زیاد بعد از عمل جراحی پلک و باقیماندن جای زخم یا اسکار بر روی پلک مسائلی ناراحت کننده و نگران کننده برای تمامی افراد خواهد بود.

از دیگر عوارضی که ممکن است بعد از بلفاروپلاستی تجربه کنید تاری دید می‌ باشد، البته برخی از افراد حساسیتی را نسبت به داروهای بی‌ حسی تجربه کرده که ممکن است دوره نقاهت بعد از عمل را کمی برای آنها سخت‌ تر کند.

در موارد مشاهده میشود که کم دقتی متخصصان باعث شده که نتیجه مطلوب از بلفاروپلاستی حاصل نشود، اگر پزشک پوست و چربی لازم را به طور دقیق برداشت نکند نتیجه عمل آنطور که باید حاصل نشده و فرد مجبور است عمل‌ های ترمیمی را با دوره نقاهت بیشتر انجام دهد.

هر آنچه که باید درباره جراحی زیبایی پلک بدانید

عمل بلفاروپلاستی یکی از شیوه‌ های نوین است که می‌ توانید زیبایی چشمان خود را به حالت طبیعی و عادی بازگردانید.

با افزایش سن تجمع چربی‌ های بیشتر در ناحیه پلک باعث شده تا این عضو حساس دچار کشیدگی شده و پلک‌ ها حالت طبیعی و نرمال خود را از دست می‌ دهند، این مسئله نه تنها بر زیبایی چهره بلکه برای سلامت چشم نیز مضر بوده و باید حتماً برای داشتن دید بهتر و برطرف کردن فشار از چشم این عمل انجام شود.

اما توجه داشته باشید که جراحی زیبایی پلک برای تمامی افراد مناسب نیست و متخصصان تعیین می‌ کنند که آیا مراجعین می‌ توانند این عمل را انجام دهند یا خیر.

مهارت و تخصص زیاد پزشکان ماهر باعث میشود تا عمل بلفاروپلاستی با دقت بسیار زیاد انجام شده و بهترین نتیجه از این فرایند حاصل میشود.

این عمل دوره نقاهت بسیار محدودی داشته و نیازی به مراقبت‌ های طولانی و سخت نخواهد داشت بلکه به مرور زمان شاهد تغییرات مثبت در چهره خود خواهید بود و هرگز خطری سلامت شما را بابت این فرایند زیبایی و درمانی تهدید نخواهد کرد.

به طور کلی پلک انسان‌ ها لایه پوستی بسیار نازک و حساسی دارد و اگر متخصصان هرگونه سهل انگاری را در حین عمل بلفاروپلاستی انجام دهند عواقب جبران ناپذیر را به همراه دارد، پس مهم است به بلفاروپلاستی در شرایط جسمانی کاملاً ایده‌ آل و تحت نظر متخصصان ماهر انجام شود.