تزریق آواستین

آواستین چیست؟ آسیب‌ های چشمی اغلب بسیار خطرناک و نگران کننده هستند و متخصصان سعی دارند پیش از گسترش آسیب با درمان‌ های کاربردی و مصرف انواع دارو مشکلات پیش آمده را کنترل کرده و شرایط را برای درمان مهیا می‌ کنند. یکی از داروهای کاربردی برای پیشگیری و درمان آسیب‌ های چشمی آواستین نام […]

آواستین چیست؟

یکی از داروهای کاربردی برای پیشگیری و درمان آسیب‌ های چشمی آواستین نام دارد که در گذشته به صورت قطره و قرص مصرف می‌ شد و امروزه به صورت تزریقی در اختیار بیماران قرار می‌ گیرد.

به طور کلی تزریق داروی آواستین به چشم به منظور جلوگیری از کاهش دید بیماران تجویز میشود و برای بهبود اختلالات چشمی و آسیب دیدگی‌ های شبکیه مناسب است.

شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که تزریق آواستین برای درمان کدام بیماری‌ ها انجام میشود، خونریزی زجاجیه مشکلی خطرناک و آسیب رسان است که می‌ تواند دید افراد را به طور کامل مختل کند اما در چنین موقعیتی تزریق آواستین کاربرد بسیار زیادی داشته و مانع از خونریزی وسیع‌ در بخش های حساس چشم میشود.

افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران در معرض آسیب‌ های چشمی قرار می‌ گیرند، متخصصان تزریق آواستین را برای افراد دیابتی کاربردی دانسته و از آنجایی که با وجود این بیماری عروق خونی اضافه در چشم به وجود می‌ آید برای جلوگیری از پدیدار شدن عروق جدید تزریق آواستین را مناسب می‌ دانند، همچنین با تزریق این دارو در چشم خونریزی‌ های چشمی تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده و به سلامت بخش‌ های مختلف آن کمک شایانی می‌ کند.

آیا تزریق آواستین به چشم باعث بروز عفونت در قرنیه می شود؟

زمانی که متخصصان برای بهبود آسیب‌ های چشمی تزریق آواستین را مناسب می‌ دانند این نگرانی برای افراد به وجود می‌ آید که مبادا بعد از این تزریق چشم دچار عفونت شود، اگر بخواهیم در مورد عوارض جانبی تزریق آواستین صحبت کنیم قرمز شدن چشم، درد و افزایش فشار در داخل چشم امری کاملاً طبیعی است اما این عوارض به مرور زمان بهبود پیدا کرده و هیچ اثری از آنها باقی نمی‌ ماند.

مطالعه بیشتر  عیوب انکساری چشم چیست؟

اما عفونت چشم یکی دیگر از مشکلاتی است که در پی تزریق این دارو اتفاق می‌ افتد و ممکن است در پی جدا شدن شبکه عفونت‌ های چشمی در حد بسیار زیاد پدیدار شده و مشکلات وسیع‌ تری را در پی دارد.

با این حال برای پیشگیری از این عارضه بهتر است که تزریق را در مراکز معتبر و توسط متخصصان برتر انجام دهید هر چند که عفونت عارضه جدی و خطرناک برای چشم است و ممکن است تاثیر داروی تزریق شده را به طور کامل از بین ببرد.

به یاد داشته باشید که عفونت چشم به هر دلیلی که اتفاق بیفتد خطرناک و مخرب است و تا حد ممکن باید از پیش آمده این عارضه جلوگیری نمایید.

آیا تزریق آواستین باعث بروز قرمزی در چشم می شود؟

یکی از مشکلاتی که بعد از تزریق آواستین در چشم به وجود می‌ آید قرمزی و التهاب در این عضو حساس است، بعد از تزریق این دارو اگر از داروهای ضد التهاب و مراقبت‌ های گفته شده توسط پزشک استفاده کنید این قرمزی به طور کامل برطرف میشود.

اما قرمز شدن چشم بعد از تزریق آواستین زمانی خطرناک است که با درد و التهاب شدید همراه باشد، اگر در کنار قرمز شدن چشم احساس می‌ کنید که به بخش داخل چشم فشار بسیار زیادی وارد شده و به طور ناگهانی دردهای کوبنده را احساس می‌ کنید نشان دهنده خطرات جدی است و نوعی هشدار به حساب می‌ آید، بهتر است که در صورت تداوم این عارضه حتماً به پزشک خود اطلاع داده تا در موارد خاص شرایط برای رفع آسیب انجام پذیرد.

نحوه تزریق آواسیتی

متخصصان تزریق آواستین را برای بیماری‌ های چشمی مناسب می‌ دانند و مراحل تزریق را به بیمار اعلام کرده تا با آگاهی و آمادگی کامل بتوانند این روند درمانی را سپری کنند.

قبل از تزریق پزشک معاینات و آزمایشات تکمیلی را انجام داده و محدوده مورد نظر را برای تزریق مشخص می‌ کنند، پزشک از قطره بی‌ حسی استفاده کرده و با چکاندن چند قطره در داخل چشم شرایط برای تزریق فراهم میشود، به یاد داشته باشید که این بی‌ حسی آنقدر قوی است که هنگام تزریق هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

مطالعه بیشتر  جداشدگی شبکیه

از آنجایی که چشم محلی حساس و آسیب پذیر است متخصصان برای پیشگیری از عفونت در هنگام تزریق از قطرات آنتی سپتیک استفاده می‌ کنند، پس از آن به واسطه یک ابزار مخصوص چشم را باز نگه داشته تا پزشک با تمرکز کافی بتواند تزریق آواستین را انجام دهد.

برای تزریق این داروی درمانی از سوزن بسیار نازک و ظریف استفاده میشود و آواستین مستقیماً در قسمت سفیدی چشم تزریق شده و به محل مورد نظر انتقال داده میشود.

پس از پایان تزریق آواستین متخصصان با استفاده از نوعی محلول ضدعفونی کننده داخل چشم را شستشو داده تا اثرات داروی بی‌ حسی از بین برود، پس از آن فرد می‌ تواند از مراکز درمانی به منزل انتقال داده شود و با مراقبت بیشتر عملکرد بسیار خوبی را از این دارو دریافت می‌ کنند.

مراقبت‌ های بعد از تزریق آواستین

بعد از تزریق آواستین به هیچ عنوان نیازی به بستری ماندن در مراکز درمانی نخواهید داشت، اما مهم است که یک فرد با شما همراه باشد تا پس از تزریق بتوانید با آرامش و راحتی کامل به منزل بازگردید.

بعد از انجام این تزریق بهتر است که فعالیت‌ های خاص مانند رانندگی را انجام نداده تا اثرات داروی بی‌ حسی به طور کامل از بین برود.

اگر بعد از تزریق آواستین متوجه میشوید که چشمان شما به نور حساس شده بهتر است که در طی روز از عینک آفتابی استفاده کرده و در طی شب با قرار گرفتن در محیط کم نور آرامش بیشتری را برای خود فراهم سازید، با این کار فشار وارد بر چشم را محدودتر کرده و دوره نقاهت را به سلامت سپری خواهید کرد.

متخصصان توصیه می‌ کنند که بعد از تزریق آواستین در روزهای اولیه حتماً مدت زمان بیشتری را به بستن چشم‌ ها اختصاص داده و با این کار از سلامت چشمان خود مراقبت کنید، همچنین اگر حس می‌ کنید که در قسمت هایی از چشم دردهای لحظه‌ ای برای شما به وجود می‌ آید می‌ توانید با استفاده از قطره اشک مصنوعی شرایط را بهتر کرده و در صورت نیاز از مسکن‌ های ضد درد استفاده کنید.

مطالعه بیشتر  شانت ahmed یا AGV

به یاد داشته باشید که مراقبت‌ های بعد از تزریق آواستین بسیار مهم است بهتر است که در محیط‌ های آلوده قرار نگرفته و از تماس هرگونه جسم خارجی حتی دست با چشم خودداری کنید.

در این دوره نباید به هیچ عنوان فشاری به چشم وارد شود و مهم است که در صورت بروز هرگونه قرمزی، التهاب و خارش در چشم حتماً به پزشک مراجعه کنید.

آیا تزریق آواستین در چشم خطرناک است

زمانی که متخصصان برای بهبود آسیب‌ های چشمی تزریق آواستین را مناسب می‌ دانند این نگرانی برای افراد به وجود می‌ آید که آیا این روش درمانی عوارضی را به همراه دارد یا خیر.

همواره مهم است بدانید که اگر تزریق آواستین در شرایط کاملاً ایمن و توسط متخصصان ماهر و با تجربه انجام شود نه تنها خطرناک نیست بلکه روش درمانی مفید و کاربردی به شمار می‌ آید و برای بهبود بسیاری از آسیب‌ های چشمانی موثر خواهد بود.

تا چند ساعت بعد از تزریق آواستین درد در ناحیه چشم، تورم، قرمزی و یا تاری دید کاملاً طبیعی است اما اگر متوجه میشوید که قرمزی چشم هر لحظه شدیدتر میشود و با التهاب و احساس گرما همراه است حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

تورم شدید در ناحیه پلک‌ ها و احساس درد در عمقی‌ ترین بخش چشم مسائل خطرناک و نگران کننده‌ ای هستند که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد، اما موارد دیگر که باید بعد از تزریق آواستین به پزشک مراجعه کنید تاری دید است، اگر متوجه میشوید که هر لحظه و با گذر زمان دید شما کمتر میشود و تصاویر را واضح نمی‌ بینید حتماً به پزشک مراجعه کرده تا بررسی‌ های تکمیلی انجام پذیرد.